موسسه ی بهداشت عمومی انگلستان از تولید کنندگان مواد غذایی در خواست نمود که20 درصد از کالری محصولات غذایی خود را تا سال 2024 کاهش دهند

6 مارس 2018- موسسه ی بهداشت عمومی انگلستان(PHE)،به تولیدکنندگان مواد غذایی گفته است که تا سال 2024 از میزان کالری محصولات خود 20 درصد بکاهند تا به کاهش شیوع چاقی و دیابت نوع 2 کمک کنند.
توصیه ی موسسه ی PHE، که آژانس اجرایی وزارت بهداشت این کشور است، بیشتر بر روی 13 دسته از مواد غذائی مانند ساندویچ ها، وعده های غذایی آماده و بیسکویت های نمکی و ادویه دار، بمنظور کاهش مصرف شکر و کالری، متمرکز است.
دکتر آلیسون تدستون، متخصص تغذیه در PHE، اعلام کرد که تولید کنندگان مواد غذایی می توانند این هدف را با کاهش سایز محصولات خود و یا ارتقاء کیفیت آنها یا اصلاح و فرمولاسیون مجدد محصولات انجام دهند.
موسسه ی PHE معتقد است که این تلاش جدید ضد چاقی، هزینه های NHS را تا 4.5 میلیارد پوند کاهش خواهد داد و موجب صرفه جویی 6.6 میلیارد پوندی در سال از هزینه های بیماری های مرتبط با چاقی می شود.چاقی به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و سایر عوارض سلامت را افزایش می دهد و مبارزه با چاقی برای بهبود سلامت بسیار مهم است.
با این حال، درحالیکه کاهش کالری در غذاهای ناسالم گامی نسبتا مثبت است، نمیتواند به مسئله اصلی بروز افزایش چاقی و دیابت نوع 2 در انگلیس پاسخ دهد زیرا مردم همچنان تعداد بیشماری از غذاهای بسیار فرآوری شده را مصرف می کنند. حتی پس از کاهش کالری غذاهای فرآوری شده، تولیدکنندگان همچنان غذاهایی با ارزش غذایی کم عرضه می کنند که باعث افزایش سطح قند خون و افزایش وزن می شود.
تحقیقات اخیر که در مجله ی Public Health Nutrition منتشر شده است، نشان می دهد که بیش از 50 درصد از مواد غذایی خریداری شده ی خانوارها در انگلیس، مواد غذایی فوق العاده پردازش شده، می باشد.

ویراستار سایت دیابت بریتانیا،" Benedict Jefcote"، می گوید: تلاش های موسسه ی بهداشت عمومی انگلستان برای صرفه جویی 4.5 میلیارد پوندی برایNHS  غیرعملی و امیدی واهی است. تحقیقات نشان می دهد که کشور به عنوان یک کل، میزان بسیار زیادی موادغذایی فوق العاده فرآوری شده و بی کیفیت مصرف می کند. مسئله ی افزایش وزن و بیماریهای درازمدت مرتبط با آن، باید با بهبود دسترسی عموم مردم به غذاهای طبیعی، سالم و فرآوری نشده حل شود.خوشبختانه، جنبشی مثبت در میان عموم مردم اتفاق افتاده است.صدها هزار نفر از افرادی که به برنامه ی کم کربوهیدرات رو آورده اند، غذاهای فرآوری شده را به طور کلی کنار گذاشته و از چربی های سالم و غذاهای کم کربوهیدرات استفاده می کنند و موفق به کاهش وزن و جلوگیری از عوارض سلامتی در خود در آینده شده اند.
برنامه ی کم کربوهیدرات به افراد مبتلا به دیابت یا در معرض خطر آن کمک می کند که وابستگی خود را به داروهای دیابت از طریق خوردن غذاهای سالم و با ارزش، کاهش دهند و سلامت خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشند.
موسسه ی PHE قصد دارد تا سال 2019 توصیه هایی را برای تولید کنندگان مواد غذایی برای گروه های خاصی از محصولات ارائه کند و به طور منظم به دولت اطلاع دهد که چه اقداماتی در حال انجام است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/mar/public-health-england-tells-food-makers-to-cut-calories-by-20-per-cent-by-2024-95793396.html